top of page

אז איך מדברים עם ילדים על מוות?


איך מסבירים להם על מוות של הכלב, החתולה או האוגר האהוב שלהם? איך עושים את זה ככה שהם יבינו?


האושר שבגידול חיית מחמד תמיד ילווה בשברון הלב שאנו נחווה כשיגיע הזמן להפרד ממנה. פעמים רבות, מוות של בעל חיים הוא המפגש הראשוני של ילדים עם אובדן ואבל. אי אפשר להימנע מההתמודדות הזו, אבל ניתן לסייע להם לעבור אותה בשלום.


איך מבשרים לילדים על מות בעל החיים האהוב?


רצוי לקיים איתם שיחה בגובה העיניים, בהתאם לגילם, ליכולתם הרגשית ויכולת ההבנה שלהם. חשוב לא להעמיס עליהם יותר ממה שהם מסוגלים לעכל. מומלץ לקיים את השיחה, במידת האפשר, עוד לפני מקרה המוות כדי להכין אותם לבאות.

במקרה בו בעל החיים אמור להיות מורדם, יש להסביר לילדים באופן פשוט ותואם גיל את מה שעומד לקרות. במקרה בו המוות הוא פתאומי, יש לנסות ולהסביר בצורה תמציתית ורגועה את שאירע ולתת לילד לנווט את השיחה בעזרת השאלות שיעלה.


הצמדות לאמת


לרובנו יש קושי לדבר על מוות. בייחוד עם ילדים. לעיתים מנסים לייפות את האמת המרה ומספרים לילדים "סיפורים" על כך שבעל החיים ברח או עבר לגור במקום אחר, רחוק. לא צריך לחשוש לדבר עם ילדים על המוות. החשש וההרחקה הם אלו שהופכים את נושא המוות למפחיד ומסתורי עבורם.


פנייה לעזרה מקצועית


אם קיים קושי לבשר את הבשורה הקשה לילדים, או שתגובתם לבשורה הזו עוצמתית ולא מידתית, ניתן לפנות לסיוע של איש מקצוע: מפגש יעוץ והדרכה להורים, מפגש או מספר מפגשים ממוקדים עם הילדים, יכולים לסייע בעיבוד נכון של תהליך הפרידה והאבל.


48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page